کد خبر:85936 تاریخ انتشار : 1396/8/9-13:37:8
مسئول بازرسی سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام؛
استکبار ستیزی از مهمترین اهداف و رسالت های انبیاء است/ استکبار شیطانی تابع هیچ قاعده وقانونی نیست
آذیش با بیان اینکه استکبار ستیزی از مهمترین اهداف و رسالت های انبیاء است، گفت: استكبار ستيزي يكي از ابعاد مهم دين مبين اسلام است.استكبار يكي از صفات مذمومه اي مي باشد كه در جامعه بشري همواره وجود داشته است و يكي از مهمترين اهداف و رسالت هاي انبياء نيز مبارزه با استكبار بوده است .
لینک کوتاه http://ilam.bso.ir/id/85936
اله یار آذیش، مسئول بازرسی سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام  و کارشناس ارشد سیاسی در ایلام در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج دانشجویی از ایلام گفت: «استکبار» به معنای برتری خواهی، امتناع از پذیرش حق از روی عناد، بزرگ بینی و خود بزرگ بینی دروغین است. استکبار آن است که فرد اظهار بزرگى و تکبّر کند، با آن که بزرگ نیست. بنابر این، استکبار خویی را می گویند که موجب می شود تا شخص خود را بزرگ شمارد؛ و از این رو، از قانون و یا هر امر معقول و عرفی، گردن کشی و سرپیچی می کند.واژه استکبار و مشتقات آن در قرآن کریم 48 بار به کار رفته، و از تمام موارد کاربرد این واژه، استفاده می شود که استکبار ورزی، خوی و منش غیر اخلاقی و امری ناپسند و زشت است.

آذیش تاکید کرد: امروز مبارزه‌ی با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است. همچنان‌که می‌بینید شما که علیه رژیم صهیونیستی حرف میزنید، آن مسئول و سیاستمدار آمریکایی، احساس دشمنی و خصومت با شما میکند؛ احساس میکند که به او ضربه زده‌اید؛ واقع قضیّه هم همین است
.
وی افزود: انسان گاهی با دشمن هم حرف میزند امّا دشمنی که به حرف خودش پایبند باشد و انسان بتواند اعتماد کند که او به هر دلیلی زیر قول خود و زیر تعهّدات خود نخواهد زد. با این دشمن میشود حرف هم زد، بله؛ امّا وقتی ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنی است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند، بعد هم وقتی میگوییم آقا چرا [نقض عهد] کردی، باز لبخند میزند، باز زبان چرب و نرم را باز میکند و یک جوری توجیه میکند، با این [دشمن‌] نمیشود وارد مذاکره شد. ما یک راهی باید خودمان انتخاب بکنیم، آن راهمان را برویم؛ بگذارید دشمن دنبال شما بدود. مسئولین سیاسی و دیپلماسی ما صریحاً میگویند که آمریکایی‌ها میخواهند همه چیز را بگیرند.


جانشین مسئول سازمان بسیج دانشجویی ایلام گفت: استکبار جهانی یعنی همین، یعنی زورگویی‌کردن، خودش را برتر دانستن، پایبند به حرف خود نبودن، خود را متعهّد ندانستن؛ این معنای استکبار است، وعده‌هایش را تخلّف میکند.

وی افزود: امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوق‌العاده‌ای است. خدای متعال از قول شیطان نقل میکند که شیطان در قیامت به کسانی که از او متابعت کرده‌اند میگوید: اِنَّ اللهَ وَعَدَکُم وَعدَ الحَقِّ وَ وَعَدتُکُم فَاَخلَفتُکُم؛ شیطان به پیروان خودش میگوید خدا وعده‌ی روراست درست به شما داده بود، شماها از وعده‌ی خدا پیروی نکردید، پابند نماندید؛ من وعده‌ی دروغی به شما دادم، شما دنبال من راه افتادید! من تخلّف وعده کردم، من وعده دادم به شما و تخلّف کردم؛ شیطان پیروان خودش را این‌جور در قیامت ملامت میکند
.
آذیش با بیان اینکه استکبار ستیزی از مهمترین اهداف و رسالت های انبیاء است، به شرايط و چرايي استکبار ستيزي اشاره کرد و گفت: استكبار ستيزي يكي از ابعاد مهم دين مبين اسلام است.استكبار يكي از صفات مذمومه اي مي باشد كه در جامعه بشري همواره وجود داشته است و يكي از مهمترين اهداف و رسالت هاي انبياء نيز مبارزه با استكبار بوده است .

وی افزود: مفهوم استكبار در لغت «استكبار آنست كه انسان اظهار بزرگي كند و آنچه را كه از آن او نيست و براي او روا نيست، ابراز دارد ... استكبار از ديدگاه فرهنگ سياسي اسلام، وجود نوعي سلطه گري و سلطه جويي و استعمار و بهره كشي فرهنگي، سياسي و اقتصادي توسط اقليت محدودي زورگو و نفع طلب بر خيل عظيم توده هاي محروم مي باشد.

آذیش ويژگي هاي استكبار را منفعت طلبي و جهان خواري و سلطه جهانی دانست و گفت: عقب نگه داشتن مستضعفان از رشد واقعي يكي از استراتژيهاي مهم استكبار جهاني جهت حفظ سلطه و برتري خود بر جهان و ادامه بقاء و حيات خويش، جلوگيري از پيشرفت ملت هاي مستضعف در جنبه هاي مختلف فكري، علمي، صنعت و تكنولوژي، اقتصاد و ... است. و در اين جهت از انجام هيچ گونه اقدامي اعم از جذب نخبگان كشورهاي جهان سوم و يا در حال پيشرفت، كارشكني در برنامه هاي آنان، اعمال تحريم ها و محدوديت هاي بين المللي و ... به بهانه هاي مختلف ، دريغ نمي ورزند.

وی با بیان اینکه استكبار همواره در صدد تجاوز به حقوق ديگران است و اصولا با تجاوز به حقوق ديگران رشد مي كند، گفت:يكي از پيش شرط هاي مبارزه با استكبار جهاني قطعا آمادگي كساني است كه مي خواهند با استكبار مبارزه نمايند . اما اين نكته را هم نبايد فراموش كرد كه عدم آمادگي بخشي از مردم نبايد بهانه اي براي عدم مبارزه با استكبار جهاني باشد .

وی افزود: اساسا يكي از علل عدم آمادگي مردم در مباره با استكبار جهاني ، تاثيرات سلطه مستكبران مي باشد و اگر آمادگي همه مردم براي مبارزه با استكبار شرط استكبار ستيزي بود در آن صورت نبايد هيچ گونه مبارزه اي بر عليه استكبار در طول تاريخ صورت مي گرفت .

آذیش گفت: در طول تاريخ ، انبياء در مبارزه با استكبار گاه يك تنه و در شرايطي كه تمام افراد جامعه تحت تاثير طاغوت هاي زمانه از كمترين آمادگي برخوردار بودند به مبارزه با استكبار مي پرداختند و مردم را نيز به تدريج به سمت خود مي كشيدند .

مسئول بازرسی سازمان بسیج دانشجویی استان خاطر نشان کرد: مبارزه با استكبار هميشه به معناي مبارزه نظامي نیست بلکه در بسياري از مواقع اين مبارزه از طرق ديگري همچون اشكال فرهنگي صورت مي گيرد همانگونه كه خود استكبار نيز گاه سلطه خود را از طريق فعاليتهاي فرهنگي گسترده مي سازد

وی گفت: به همین خاطرروز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده  است، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است
.
آذیش یادآور شد؛ در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتَری پیدا کرد.

مسئول بازرسی سازمان بسیج دانشجویی استان گفت: سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند.

آذیش در پایان تصریح کرد: واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است
.
انتهای پیام/ی
نظرات
نام:
ایمیل:
* کد امنیتی:
* نظر: